poniedziałek, 16 listopada 2015

Świąteczne pierniczki

Zapach pierniczków kojarzył mi się zawsze z okresem świąt Bożego Narodzenia. Dzisiejszy dzień nastroił mnie świątecznie, kiedy naoglądałam się świątecznych słodkości i dekoracji w sklepach. Co prawda jest dopiero listopad, ale postanowiłam już upiec świąteczne pierniczki.Wyjęłam więc z szuflady kolekcję foremek i tak powstały choinki, gwiazdki i ciasteczkowe stworki.


Przepis na świąteczne pierniczki:

składniki:
1 szkl.miodu
1 szkl. cukru
2 jaja
ok 1/2 kg mąki pszennej
1 łyżeczka sodki
1 łyżeczka przyprawy do piernika
1 łyżeczka masła ( do wyrabiania pierniczków)

Miód rozpuścić, jaja utrzeć z cukrem, wlać miód, wsypać mąkę.
Dodać sodkę i przyprawę.
Wyrobić ciasto, rozwałkować i wykrawać pierniczki.
Piec ok 10-15 min w temp 200 st C.



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz