wtorek, 24 listopada 2015

Chleb z orzechami włoskimi i marchewką

Przepis na ten chleb wzięłam z mojej ulubionej książki o pieczeniu chleba,Jeffreya Hamelmana. Wypieki które są w tej książce są wyjątkowe i wychodzą jak trzeba, chociaż nie zawsze za pierwszym razem.
Chleb z orzechami i z marchewką też od razu mi nie wyszedł jak mam być szczera. Jednak po ponownej próbie zachwycił mnie chrupiącą skórką i delikatnym, wilgotnym środkiem.
Musicie wypróbować go sami !!

Przepis na chleb:

Levain (czyli zaczyn):
140 g mąki chlebowej pszennej 
170 g wody 
30 g dojrzałego zakwasu płynnego 

Gotowe ciasto:
320 g mąki chlebowej pszennej
450 g mąki razowej pszennej 
450 g wody 
20 g soli 
230 g startej odciśniętej marchewki 
230 g orzechów włoskich 
310 g Levain (zaczynu)

Levain : Wszystkie składniki mieszamy i odstawiamy na 12-16 godzin przed końcowym mieszaniem ciasta. Przechowujemy w temperature 24 stopni.

Następnego dnia wyciskamy maksymalną ilość soku ze startej marchewki. Sok wypijamy ze smakiem ;). do miski lub miksera wkładamy wszystkie składniki oprócz marchewki i orzechów. Gdy ciasto już się połączy dodajemy resztę składników.
Odstawiamy na 45 minut po czym składamy i  ponownie odstawiamy na 45 minut.
Po upływie czasu dzielimy ciasto na pół i formujemy dwa bochenki. Odstawiamy jeszcze na około godzinę do fermentacji końcowej.
Pieczemy przez 15 minut w 240 stopniach a następnie przez 35-38 minut w temperaturze 220 stopni.
Wyjmujemy z pieca i nie możemy się powstrzymać by nie zjęść jeszcze gorącego chlebka. 
Smacznego!!!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz