niedziela, 6 marca 2016

Chleb pszenny na zakwasie

Czasami i ja mam ochotę na pszenne pieczywo. Wtedy kiedy tak jest piekę właśnie ten chlebek.
Osobiście jestem fanką żytniego chleba lecz zdarza się że jem ten chleb.
Najlepszy z pszennych!! Ciemna chrupiąca skórka i delikatny miękisz złapał mnie za serce.
Dlatego też zajadam się teraz takim właśnie jeszcze ciepłym chlebkiem posmarowanym masłem.
Naprawdę warto go upiec chodź trzeba poświęcić mu trochę czasu ;)


Przepis na zakwas:
140 g aktywnego zakwasu
500 g mąki pszennej chlebowej
400 ml ciepłej wody

Wszystkie składniki mieszamy i odstawiamy na 8-12 godzin.

Gotowe ciasto:
500 g mąki pszennej chlebowej
200 ml ciepłej wody
2 łyżeczki soli
cały zakwas

Wszystkie składniki wkładamy do miski/ dzieży i wyrabiamy na gładkie ciasto. Odstawiamy na ok 8 godzin przerabiając co 2 godziny. Po tym czasie formujemy bochenek i odstawiamy w koszyczku do wyrastania na ok 2-3 godziny do garowania. Pieczemy w zaparowanym piecu w 220 stopniach ok 40-50 minut. Studzimy na kratce.
Najlepszy jest jeszcze ciepły lecz następnego dnia smakuje równie dobrze.
Chlebek można jeść cały tydzień a skórka cały czas przyjemnie chrupie ;)


2 komentarze :