niedziela, 10 stycznia 2016

Czekoladowe Fudge z whisky

Moja chwilowa faza na czekoladę trwa nadal. Tym razem wydaję mi się , że szybko on a nie minie.
W sumie to i dobrze bo wymyślam cały czas nowe przepisy i mam czym się z wami podzielić.
Czasami siadam wieczorem i zajadam się moimi smakołykami. Na szczęście czekolada nie jest jeszcze takim największym grzechem jaki możemy sobie zafundować.
Tym razem wymyśliłam czekoladową kostkę która jest po prostu obłędna. Ma kremową konsystencję i smakuje rewelacyjnie!!

Potrzebne składniki:
80 g mlecznej czekolady
80 g gorzkiej czekolady
260 g cukru trzcinowego
3 łyżki likieru kawowego
80 ml kremówki
20 ml whisky
30 g masła
szczypta soli

Czekoladę bardzo drobno siekamy. Cukier, likier, whisky i kremówkę mieszamy dokładnie i odstawiamy na 15 minut, następnie zagotowujemy,dodajemy masło i czekoladę i mieszamy tak długo aż masa zgęstnieje. Na sam koniec dodajemy szczyptę soli i jeszcze dokładnie mieszamy.
Masę przekładamy do formy wyłożonej pergaminem i zostawiamy w chłodnym miejscu na całą noc.
Następnego dnia nasze fudge jest gotowe i możemy pokroić je w kostkę i udekorować według uznania.



3 komentarze :

  1. zrobie!, ostatnio jadlam fudge i bylam zachwycona! zapraszam do mnie ! (www.kulinarnyszal.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń