niedziela, 31 stycznia 2016

Pączki z dżemem dyniowo-pomarańczowym

Tłusty czwartek idzie wielkimi krokami więc i ja postanowiłam zrobić w końcu pączki.
Tym razem chciałam żeby były trochę inne niż co roku więc nadziałem je moim ulubionym dżemem dyniowo-pomarańczowym z imbirem.
Wyszły pyszne najlepsze jakie jadłam w życiu.





Ciasto drożdżowe na pączki:
60 g świeżych drożdży
3 szklanki mąki
100 g roztopionego masła
6 żółtek
2 szklanki mleka
1 bardzo płaska łyżeczka soli
4 łyżki cukru
1 łyżka spirytusu


Dodatkowo:
Dżem dyniowo-pomarańczowy z imbirem
olej do smażenia pączków


Drożdże mieszamy z cukrem i jedną łyżką mąki. Zalewamy ciepłym mlekiem i odstawiamy żeby zaczyn ruszył. Mąkę mieszamy z solą ,wlewamy po jednym żółtku i wyrabiamy ciasto. Dodajemy roztopione masło , spirytus i zaczyn.
Odstawiamy na ok 1 godzinę do wyrośnięcia.
Formujemy pączki i nadziewamy je dżemem. Smażymy na rozgrzanym oleju na bardzo małym ogniu.
Polewamy lukrem lub posypujemy cukrem pudrem.



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz