środa, 27 stycznia 2016

Walentynkowe bezy serduszka

Styczeń powoli się kończy , a w lutym walentynki więc pora upiec coś na dzień zakochanych.
Tak też w lodówce akurat zostało mi trochę białek , bo żółtka zużyłam do czegoś innego więc postanowiłam upiec bezy. Wystarczyło dodać do ubitych białek odrobinę barwnika spożywczego ( ja akurat dodałam błonnika buraczanego- ma piękny kolor a zarazem nie ma w nim żadnej chemii)
i wycisnąć ciasto w kształcie serduszek. Tak też powstały cudowne bezy walentynkowe.


Przepis na bezy:
200 g białek
80 g cukru+ 240 g na syrop
50 ml wody
1/2 łyżeczki barwnika czerwonego

Białka ubić na sztywno  z 80 g cukru. W garnuszku gotujemy syrop- Resztę cukru gotujemy z wodą aż całkowicie się rozpuści. Gorący syrop dodajemy bardzo powoli do białek cały czas ubijając. Ubijamy dopóki masa nie ostygnie.  Na koniec dodajemy barwnik i delikatnie mieszamy.

Wkładamy białka do tutki i wyciskamy na blaszkę kształt serduszek. Pieczemy ok 3 goziny w 80 stopniach na termoobiegu.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz