sobota, 2 stycznia 2016

Pełnoziarniste bułeczki z konfiturą pomidorową

Kiedyś jak byłam jeszcze dzieckiem mama kupowała mi bułki kukurydziane z dżemem pomidorowym na wierzchu. Ostatnio właśnie mi się to przypomniało. Oczywiście naszła mnie na nie ogromna ochota. Jednak stwierdziłam że zamiast mąki kukurydzianej użyje pszennej pełnoziarnistej.
Wyszły przepyszne lepsze nawet niż orginalne!!

Przepis na bułki:
275 ml ciepłej wody
8 g drożdży instant
4 łyżki miodu
1 łyżka cukru
1 jajko
1,5 łyżki masła
2 i 1/3 szklanki mąki pszennej chlebowej
1 i 1/3 mąki pszennej razowej
1 łyżeczka soli
1/2 szklanki siemienia lnianego

Wszystkie składniki łączymy ze sobą i wyrabiamy na gładkie ciasto. Odstawiamy do wyrośnięcia  na ok 1,5 godziny.
Po upływie czasu przerabiamy ciasto i formujemy nie wielkie bułeczki.

Konfitura z pomidorów:
2-3 pomidory
2 ząbki czosnku
1 cebula
1 liść laurowy
4 łyżki cukru
1/4 łyżeczki soli
2 łyżki octu
2 łyżki czerwonego wina
kilka ziarenek ziela angielskiego
pieprz

Cebulkę i czosnek  kroimy w kostkę i podsmarzamy na oliwie wraz z cukrem, dopóki się nie skarmelizuje ( ok 15 min).
Dodajemy pokrojone pomidory i przyprawy, gotujemy.
Na koniec dodajemy resztę składników i gotujemy aż płyny się zredukują, a konfitura będzie dość gęsta.

Bułeczki smarujemy roztrzepanym jajkiem i nakładamy na wierzch konfiturę pomidorową.
Pieczemy w 200 stopniach ok 20-25 minut.



2 komentarze :

  1. bardzo fajne bułeczki, skorzystam z przepisu, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo i serdecznie zapraszam do wypróbowania :)

      Usuń