czwartek, 3 grudnia 2015

Bułeczki z ziemniakami

Tym razem nie chleb , a bułki ;) Piekłam już nie jeden raz chleb z ziemniakami, który jest naprawdę pyszny. Gdy tylko dorwałam przepis na bułeczki od razu wzięłam się do roboty. Pomyślałam , że skoro chleb jest taki dobry, bułeczki też pewnie będą. Nie pomyliłam się!! Od teraz to jedne z moich ulubionych. Wypróbujcie!!!!

 Przepis:
230 g ugotowanych ziemniaków
2 łyżeczki masła
1/2 szklanki mleka
4 łyżki cukru
1 łyżeczka soli
8 g suchych drożdży lub 16 świeżych
330 g mąki pszennej

Wykonanie:
Ziemniaki ugniatamy na puree, następnie dodajemy do reszty składników i wyrabiamy na gładkie ciasto. Jeżeli używamy drożdży świeżych wykonujemy zaczyn.
Gotowe ciasto zostawiamy do wyrośnięcia na ok 1,5 godziny. Po tym czasie formujemy bułeczki i układamy na blaszce. Odstawiamy na ok 30 minut żeby podrosły.
Piekarnik nagrzewamy do 210 stopni. Wkładamy bułki na ok 20-25 minut.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz