niedziela, 6 grudnia 2015

Rogaliki maślane z kruszonką

Ostatnio gdy siedziałam przed telewizorem, nagle naszła mnie ochota na rogaliki z kruszonką.
Zakasałam więc rękawy i poszłam szukać jakiegoś przepisu w zeszycie mojej mamy.
Spodziewałam się ,że znajdę tam przepis na rogale. Oczywiście tak było a że przepisy z tego zeszytu są sprawdzone i zawsze się udają postanowiłam wziąć się do roboty.
I tak powstały pyszne i puszyste rogaliki 100 razy lepsze niż te kupne. Polecam wypróbować i zajadać ze smakiem ;)


Przepis na rogale:
450 g mąki pszennej
7 g drożdży suchych lub 14 g świeżych
180 ml wody
2 jajka
60 g roztopionego masła
100 g cukru
1/2 łyżeczki soli

Wszystkie składniki wyrabiamy na gładkie ciasto o dość klejącej konsystencji. Jeżeli używamy drożdży świeżych najpierw robimy zaczyn.
Odstawiamy do wyrośnięcia na ok 1,5 godziny. Następnie rozwałkowujemy ciasto na okrągły placek  i radełkiem dzielimy go na 10 równych części ( trójkąty). Każdy trójkącik zwijamy i zaginamy brzegi na kształt rogalika. Układamy na blasze i zostawiamy na ok 30 minut żeby podrosły. Smarujemy roztrzepanym jajkiem i obsypujemy obficie kruszonką.
Pieczemy ok 20-25 minut w 200 stopniach.

Kruszonka:
300 g mąki
150 g masła
120 g cukru
1 torebka cukru waniliowego

Wszystkie składniki mieszamy ze sobą rękoma lub mikserem, Następnie posypujemy rogaliki.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz