poniedziałek, 28 grudnia 2015

Rolada bezowa straciatella

Jestem chyba największą fanką bez, jednak do rolad zawsze brałam się nie chętnie ponieważ miałam problem z ich zwinięciem. Tym razem mi się udało i wyszła mi perfekcyjnie ;) skromnie mówiąc.
Zobaczcie sami i spróbujcie zrobić ja w domu.

Przepis na spód bezowy:
4 białka
1 szklanka cukru
szczypta  soli
2 łyżeczki cynamonu
100 g czekolady roztopionej i przestudzonej

Białka ubijamy na sztywno ze szczyptą soli. Dodajemy stopniowo cukier i cynamon. Pod koniec ubijania dodajemy czekoladę i mieszamy łyżką tylko żeby się połączyła. Bezę rozkładamy na papierze do pieczenia formując prostokąt.

Pieczemy 8 minut w 200 stopniach a następnie 15 minut w 160.
Po wyjęciu z piekarnika bezę przykrywamy ściereczką żeby zwilgotniała.

Krem:
250 g serka mascarpone
1 szklanka śmietanki kremówki 36%
2 łyżki cukru
cukier waniliowy
60 g startej na tarce czekolady

Śmietanę ubijamy z cukrem i cukrem waniliowym. Stopniowo dodajemy serek , a na końcu dodać startą czekoladę. Krem rozłożyć na wystudzonej bezie i rozsmarować. Całość zwiną w roladę i odstawić do lodówki na ok 30 minut.

Krem na wierzch:
250 g serka mascarpone
1/2 szklanka śmietanki kremówki
3 łyżki cukru
cukier waniliowy

Śmietanę ubijamy z cukrem i cukrem waniliowym  i dodajemy serek mascarpone.
Przekładamy do tutki i dekorujemy naszą roladę.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz