sobota, 19 grudnia 2015

świąteczne babeczki makowe

Jeszcze tylko pięć dni do świąt więc najwyższy czas wziąć się za pieczenie i wypróbowywanie nowych przepisów. Pierniczki już upiekłam i zamknęłam w puszkach żeby zmiękły. Jednak świąteczny zapał nigdy się u mnie nie kończy ,więc  postanowiłam upiec babeczki makowe.
Są bardzo puszyste i wilgotne w środku przez co są idealne na zimowe świąteczne wieczory.



 

przepis na babeczki:
4 jajka
2 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 
1 banan pokrojony w plasterki

Masło orzechowe zmiksować razem z jajkami i miodem.  Stopniowo dodawać pozostałe składniki aż powstanie gęsta masa. Ciasto przekładamy do foremek na muffiny i pieczemy w 180 stopniach ok 25 minut.
Dodatkowo można rozpuścić czekoladę i polać nią babeczki lub tak jak ja wyciąć z marcepanu gwiazdki i przyozdobić. Posypać cukrem pudrem.




1 komentarz :