niedziela, 28 lutego 2016

Babka na maślance

Pyszna. lekka, puszysta- taką właśnie chciałam upiec babkę. Nigdy nie przepadałam za tą drożdżową, kojarzyła mi się zawsze z ciężkim twardym ciastem. Może dla tego też nie przepadałam za babkami ani na wielkanoc ani w ogóle. W ręce jednak wpadł mi przepis na tą pyszną babkę która jest naprawdę pyszna. Zupełnie inna od tych które do tej pory próbowałam. Delikatna taka jak chciałam. Dodatkowo jest dietetyczna ale polecam ją wszystkim!!


przepis na babkę:
200 g maślanki
3 łyżki mąki pszennej
3 łyżki mąki kukurydzianej
3 jajka
1 szklanka brązowego cukru
2 łyżki oleju
aromat waniliowy
3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia

Jajka ubijamy z cukrem na pulchną masę. Dodajemy maślankę, olej oraz pozostałe suche składniki.
Przelewamy do foremki na babkę wysmarowanej masłem. Piekarnik nagrzewamy do 190 stopni i pieczemy naszą babkę ok 1 godziny.
Po upieczeniu czekamy aż babka ostygnie i dopiero wyciągamy ją z foremki.

3 komentarze :