czwartek, 11 lutego 2016

Katalońskie ciasteczka Panellets z masłem orzechowym

W wakacje gdy byłam w Hiszpanii a dokładnie w Barcelonie, jadłam właśnie takie ciasteczka.
Ogromnie mi zasmakowały. Nie mogłam dojść z czego są zrobione dopiero później dowiedziałam się że są zrobione z ciasta z pieczonymi ziemniakami!!
Nie dość że są naprawdę przepyszne to jeszcze bardzo prosto i szybko się je robi.


Przepis na ciasteczka:
100 g pieczonych lub gotowanych ziemniaków
100 g cukru
150 g mąki migdałowej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
2 łyżki miękkiego masła

Dodatkowo:
1 jajko
kakao
cukier waniliowy

Ziemniaki rozgniatamy na miazgę. Dodajemy cukier i mąkę migdałową wymieszaną z proszkiem do pieczenia i solą. Na sam koniec dokładamy masło.
Ciasto dzielimy na pół. Do jednej z części dosypujemy cukier waniliowy, do drugiej kakao.
Całość zagniatamy.
Z masy formujemy małe kuleczki i delikatnie spłaszczamy. W każdym ciasteczku robimy dziurkę i nakładamy masło orzechowe lub dżem.
Smarujemy roztrzepanym jajkiem i pieczemy ok 20 minut w 200-210 stopniach aż zbrązowieją.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz