niedziela, 7 lutego 2016

Chleb żytni z siemieniem lnianym i namoczonym czerstwym chlebem

Czasami takie dziwne kombinacje wydające się nam bez sensu, odrazu zakładamy że będą nie dobre.
Tak myślałam patrząc na ten przepis. Skusiłam się jednak by go wypróbować. Ku mojemu zdziwieniu jest to jeden z najlepszych chlebów jakie upiekłam.
Nie dość że chlebek jest naprawdę pyszny to jeszcze nie jest tak skomplikowany jak sie nam wydaje.
Koniecznie trzeba go wypróbować żeby się przekonać!!



Zakwas na chleb:
360 g mąki żytniej chlebowej
300 g ciepłej wody
4 łyżki dojrzałego zakwasu żytniego

Wszystkie składniki mieszamy do połączenia. Odstawiamy w ciepłe miejsce na 14-16 godzin.

Namoczone ziarno:
75 g czerstwego chleba żytniego na zakwasie np: chleb żytni na zakwasie żytnim 65%
90 g siemienia lnianego
275 g ciepłej wody

Chleb kroimy w kostkę, wkładamy do miseczki razem z siemieniem i zalewamy wodą. Przygotowujemy w tym samym czasie co zakwas.

Gotowe ciasto:
545 g mąki pszennej chlebowej
160 g ciepłej wody
20 g soli
8 g drożdży instant
cały zakwas
namoczone ziarno

Wszystkie składniki łączymy ze sobą i wyrabiamy ciasto ( ok 5 minut). Odstawiamy na godzinę.
Po tym czasie formujemy bochenek i układamy na blaszce z papierem do pieczenia. Ponownie odstawiamy na godzinę pod przykryciem.
Pieczemy przez 15 minut w 240 stopniach ( przy normalnej ilości pary), a następnie przez 30-35 minut w 230. Studzimy na kratce.
Najlepiej smakuje jeszcze lekko ciepły posmarowany masłem. Naprawdę pyszny!!!!!!!!!


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz