środa, 24 lutego 2016

Puszyste rogaliki śniadaniowe

Od dziecka byłam fanką rogalików. Zawsze smakowały mi najbardziej z dżemem albo miodem. Tak zostało mi do dzisiaj. 
Piekłam już rogaliki z kruszonką lecz tym razem zrobiłam je z trochę innego przepisu. Wyszły równie pyszne, bardziej miękkie i puszyste. Naprawdę idealne. Posmakują każdemu!!


Ciasto na rogaliki:
3 i 1/2 szklanki mąki pszennej
400-350 ml ciepłego mleka
40 g drożdży
1/2 szklanki cukru
120 g masła - z czego 100g do ciasta
2 żółtka
1 płaska łyżeczka soli

Drożdże mieszamy z cukrem i 1 łyżką mąki. Zalewamy ciepłym mlekiem i odstawiamy do wyrośnięcia na ok 10 minut. Resztę składników mieszamy ze sobą : do mąki dodajemy żółtka, 100 g rozpuszczonego masła, sól. Powoli zaczynamy wyrabiać ciasto stopniowo dolewając zaczyn.
Gotowe ciasto odstawiamy do wyrośnięcia tak żeby podwoiło swoją objętość.
Wyrośnięte ciasto wykładamy na stolnice oprószoną mąką i wyrabiamy. Dzielimy na pół i z każdej części wałkujemy okrągły placek. Przekrawamy placki na cztery części tak żeby powstały trójkąty. Smarujemy pozostałym masłem i zwijamy od szerszej części trójkąta do mniejszej. Formujemy rogaliki i układamy na blaszce z papierem do pieczenia. Smarujemy roztrzepanym jajkiem i pieczemy ok 25 minut w 200 stopniach.
Smacznego!!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz