czwartek, 25 lutego 2016

Obwarzanki Babci Zosi

Najlepsze obwarzanki  jakie tylko jadłam. Piecze je moja mama, moja babcia i piekła je nawet moja prababcia. Jest to właśnie jej przepis. Miękkie, puszyste posypane makiem albo cukrem smakują pysznie!! Przepis jest naprawdę stary i używany w mojej rodzinie od pokoleń.  Uwielbiam takie stare smakołyki. Zapraszam was serdecznie do spróbowania!! Takie obwarzanki idealnie nadają się dla dzieci jak i jako przekąska do codziennej kawy ;)


Ciasto na obwarzanki :
40 g drożdży
100 g cukru
500 ml ciepłego mleka
3 jajka
1/2 łyżeczki soli
1 kg mąki pszennej chlebowej
70 g masła


Drożdże, cukier i jedną łyżkę mąki mieszamy i zalewamy ciepłym mlekiem. Odstawiamy do wyrośnięcia. Resztę składników mieszamy ze sobą. Stopniowo dolewamy zaczyn i wyrabiamy na gładkie ciasto. Odstawiamy do wyrośnięcia na ok 1 godzinę. Z ciasta formujemy cienkie wałeczki i skręcamy ze sobą po dwa zamykają w kółka i tworząc obwarzanka. Układamy na blaszce. Smarujemy roztrzepanym jajkiem i posypujemy makiem lub cukrem.
Pieczemy ok 15 minut w 200 stopniach



4 komentarze :

  1. nigdy nie jadłam takich obwarzanków, są takie śliczne a babcine przepisy są najlepsze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zapraszam do wypróbowania bo przepis naprawdę jest sprawdzone i obwarzanki wychodzą pyszne ;)

      Usuń
  2. Pyszne obwarzanki. I jak uroczo pokazane :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo ❤️ Faktycznie są pyszne ;)

      Usuń