wtorek, 16 lutego 2016

Miche z mąki mieszanej

Miche to nic innego jak chlebek żytnio-pszenny  na zakwasie bez dodatku drożdży.
Różni się jednak znacznie od tradycyjnego chleba żytniego na zakwasie. Ma bardziej mięsisty miękisz przez co jest bardziej wilgotny niż pozostałe chleby które piekłam.
Ledwo udało mi zrobić dla was zdjęcie chlebka gdyż wszyscy rzucili się na niego i skończył się w niecałą godzinę. Od tamtego czasu piekę go najczęściej tak samo jak chleb z siemieniem lnianym i namoczonym czerstwym chlebem.



Zakwas Levain:
90 g mąki pszennej chlebowej
90 g mąki żytniej chlebowej lub razowej
130 g  ciepłej wody
60 g zakwasu

Wszystkie składniki mieszamy ze sobą i odstawiamy na ok 12 godzin.

Gotowe ciasto:
630 g mąki pszennej chlebowej
90 g mąki żytniej chlebowej
620 g wody
20 g soli
Cały zakwas Levain

Wyrabiamy ciasto . W razie gdy chleb będzie się za bardzo lepił dosypujemy mąki. Ciasto powinno być średnio sztywne.
Po wyrobieniu odstawiamy chleb na ok 2,5 godziny ale przerabiamy go 3 razy co 50 minut.
Formujemy bochenek i odstawiamy na ok 2 godziny
Pieczemy 15 minut w 240 stopniach a potem w 230 przez 45.
Najlepiej smakuje jeszcze ciepły posmarowany masłem!!
Smacznego

4 komentarze :

  1. Piękny Ci wyszedł. Mój miche wyglądał okropnie, ale też szybko zniknął bo mimo nieciekawego wyglądu był pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo 😀 Mój pierwszy tez nie był idealny dopiero 2 bochenek wyszedł jak trzeba .

      Usuń